Loova tehisintellekti tööriistade kasutamine õppetöös (RKE146)

Käesolev aine sobib Sulle väga hästi, kui soovid teada saada, kuidas uued loova tehisintellekti lahendused töötavad ning kuidas neid õppetöös paremini ära kasutada. Keskendume just tehisintellekti eetilisele kasutamisele õppetöös.

Õppeaine sisu lühitutvustus:

Käesoleva aine raames saad ülevaate erinevatest loova tehisintellekti tehnoloogiatest ja nende rakendusvaldkondadest eelkõige õppetöös, aga ka laiemalt. Näiteks on sul saadud teadmistest kasu ka hilisemas tööelus, sest kõigepealt õpid sa kuidas erinevate ülesannete jaoks parimat AI tööriista valida ning kust neid üldse leida.

Täpsemalt õpid sa:

  • leidma ja kasutama keele-, pildi-, video-.ja kõnemudelitel põhinevaid tööriistu;
  • erinevaid viipamise ehk promptimise tehnikaid. Sealhulgas saad teada kuidas luua või täiendada nii lihtsamaid prompte kui ka kirjutada pikemaid;
  • kuidas enda poolt loodavaid tekste või muud paremini ja kvaliteetsemalt sõnastada;
  • kuidas varasemalt koostatud juhiseid või selgitusi mõistetavamaks kirjutada;
  • kuidas AI abil erinevaid visuaale luua;
  • Kuidas ChatGPT abil endale ”eksamiks õpetaja“ või mõni muu assistent ehitada;
  • milliseid reegleid pead AI tööriistu kasutades arvesse võtma.

Alustame täiesti algusest ehk siis sellest, kuidas tehisintellekti ja loova tehisintelleki lahendused välja arendati. Ka tööriistade õppimist alustame seadistamisest. Seega ei pea pelgama ka need, kes ühtegi tööriista kunagi kasutanud ei ole, sest aine jooksul teeme mitmeid praktilisi harjutusi. Aine lõpeb esitlustega, mis käsitlevad AI kasutamist õppetöös.

Hindamine

Mitteeristav hindamine

Kristiina Tuisk

Õppejõud

ruum A316

Anne Uukkivi

Õppejõud

ruum A316